דיון על הטיסה לאומן • עו"ד פאלוך: "מי שיתעקש להגיע לאומן, יגיע"

    אסתי פלד 3 Comment on דיון על הטיסה לאומן • עו"ד פאלוך: "מי שיתעקש להגיע לאומן, יגיע"

    סוגיית הטיסה לאומן השנה עולה לכותרות ומגיעה לדיון ב'מהדורה המרכזית': עו"ד רוני פאלוך, עקיבא ברגמן השוהה כבר באומן ואבי בניהו הביעו את דעתם בנושא הבריאותי מול הצורך הגדול של חסידי ברסלב להגיע לציון רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן | האזינו

    צילום: פלאש 90
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוגייה שעולה כעת לכותרות על הטיסה לקבר הצדיק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן, מגיעה לדיון ב'מהדורה המרכזית' הערב (ראשון) בהגשת אבי מימרן.

    עו"ד רוני פאלוך הבהיר בפאנל כי "אי אפשר לאסור על אזרח לצאת מהארץ. מי שיתעקש להגיע לאומן, יגיע. ולא יעזור לאף אחד כלום".

    עקיבא ברגמן השוהה באומן סיפר: "שוחחתי אמש עם פרופ' גמזו, וכל מה שביקשתי זה שיתוף פעולה. אנחנו מוכנים לעמוד בכל תנאי ובכל מתווה. רק לא מוכנים לדבר איתנו בכלל".

    אבי בניהו התראיין ל'מהדורה' והתייחס לסוגיית הטיסה לאומן: "השיקול היחיד פה הוא לא דתי ולא תיירותי, המאבק נועד לשמור על בריאות היהודים שנוסעים לשם והיהודים שנשארים פה".

    הריאיון עם אבי בניהו:

    צילום: פלאש 90


    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כמדומה שזו ההזדמנות לחדד דברים, שהם ברורים לתלמידי חכמים ועמומים להמון: אין שום מצוה לא דאורייתא ולא דרבנן, לא באומן ואפילו לא בל"ג בעומר במירון. ספק אם זה נכנס בכלל בגדר הנהגה טובה. [אפילו במירון, שהעלייה לשם הפכה להיות ענין של כמעט כל כלל ישראל, אין לזה שום מסורת, מעולם לא עלו יותר מציבור מצומצם ומוגדר מאד. זקני ירושלים הידועים לי, שחיו בארץ שמונים שנה, לא היו מעולם במירון!]. אי אפשר להבין כלל, אם סגרו ישיבות, ועדיין יש בעיות וצמצומים בלימוד תורה שהיא פסגת החיים היהודים, ואין שום מצוה ששקולה כנגד תיבה אחת מן התורה (כמפורש בירושלמי), מחשש סכנה, על אחת כמה וכמה שיש לאסור על נסיעה לאומן! (איפה רבני ברסלב???)

    2. 1

      פורסם כי השר ליצמן דורש מפרופ' גמזו להתפטר (בעקבות פנייתו לנשיא אוקראיינה) – חוששני שליצמן ודרעי צריכים להתפטר, הם מעידים על עצמם בהתנהלות חסרת האחריות, שאינם דואגים באמת לבריאות של עם ישראל, אלא איך ייראו בעיני הציבור! [זה המשך לדרישות לפתוח את בתי הכנסת, בניגוד לעסקני רפואה חרדיים שתקפו את החכי"ם שדרשו זאת (כמובן להראות דואגים לענייני הדת כביכול…)